Interfete Web Blog

Informatii despre design de interfete web si tehnologii legate de Internet. Proiectarea, implementarea si evaluarea profesionista. Cum sa inscrii interfete web in motoare de cautare si sa SPERI ca se plaseaza bine in clasamente

Un alt fel de interfete web

Bine ati venit pe blogul echipei de Interfete Web.
Vom discuta despre web development si despre interfete web in general. Aici gasiti subiecte tehnice pentru cei pasionati, dar si lucruri mai practice, pentru cei care nu sunt atat de avansati in acest subiect. Daca sunteti pasionati va asteptam cat de curand sa ne vizitati si site-ul echipei. Speram sa gasiti informatii utile si sa ne revizitati cat de curand, deoarece vom incerca sa publicam toate noutatile din domeniile legate de interfete web.

Va mai asteptam!


Probabil ca as putea sa adopt o abordare clasica pentru a scrie acest ghid: adica sa iau o pagina de pe Wiki sau de pe W3C si sa traduc. Sa scriu cine a facut standardul asta XML, cand din ce motiv ? Cui ii pasa ? Pe mine nu ma intereseaza ! Pentru ghiduri de genul asta vizitati :


  1. http://en.wikipedia.org/wiki/XML

  2. http://www.w3schools.com/xml/default.asp


XML-ul este o tehnologie veche. Din punct de vedere al complexitatii este undeva aproape de 0.3 din 100. Asa ca, initial, nu pare o chestie prea atractiva. Desi este un standard « rudimentar », usor de inteles si fara prea mult loc de facut jonglerii, o mare parte din documentele utilizate astazi se stocheaza in XML. Ciudat.

Companiile renunta la formatele proprietare pentru a stoca datele in XML (vezi Office 2007…). Majoritatea siturilor care fac update-uri zilnice sau saptamanale trimit datele in … XML. Limbajele de programare mai noi suporta biblioteci de functii care gestioneaza date XML. Si acum, ca si programator rookie ma intreb : de ce dracu au implementat astia support XML in limbaje de programare ? Nu puteau sa faca un suport de SQL built-in si un mod de conectare cu o baza de date free ? Ca doar nu o sa stochezi tone de informatii intr-un fisier de 100Gb… Da…Ciudat rau…

… Si in timpul promovarii unor softuri shareware pe net vad pe 80% din situri doua optiuni : upload PAD file sau introdu manual vreo 40 campuri despre produsul tau (nume, descriere lunga, descriere medie, descriere scurta, adresa, compatibilitate …[lista lunga]). Primele softulete le-am introdus manual, muncitoreste…da’ la un moment dat am dat click pe upload PAD file. Ce-i ala PAD ? Dupa un Google mic obtin si rezultatul : Portable Application Description. Oau…bun. Prima intrebare : e fisier text/binar/dump sql ? …Si google raspunde : vezi prietene ca-i fisier XML. Bun, XML, parca am vazut cum arata fisierele XML, nu cred ca-i mare smecherie sa fac un scriptulet care sa-mi genereze fisierul XML. Gasesc un PAD generator, completez manual datele pentru un produs si, vad cum arata fisierul output : un XML (ma asteptam la asta). Fac un scriptulet in PHP si cu un foreach scot fisiere PAD pentru toate softuletele mele. Foarte Tare ! Structura era de XML normal (prima linie standard <xml …. Versiune encoding > dupa care apare un minunat Arbore cu toate informatiile date necesare.

Okay…sa ne intelegem, fisierul asta PAD este acceptat de 80% din siturile care promoveaza software => am scapat de Copy Paste. O gramada de timp si nervi scutiti datorita fisierelor PAD sau mai bine spus, datorita tehnologii XML (pe care PAD-ul este construit).

Dar cand credeam ca toate problemele mele au disparut, au tasnit si mai multe : encoding, nu stiu ce camp are o lungime prea mare si nu respecta standardul PAD, la pret am pus virgula in loc de punct, short description lipseste si multe alte mici dureri de cap care au aparut cand am trecut datele din baza mea de date in fisierul LOR minunat.

Am corectat toate problemele intro saptamana si am scapat. Dar am ramas cu un semn de intrebare: chiar toate siturile si-au pus un Gigel sa faca un script ca sa-mi verifice validitatea pe fiecare camp din XML-ul ala nenorocit ? Putin posibil … dar cine stie…Raspunsul vinde dupa vro juma’ de an : WRONG. Ticalosii folosesc o alta tehnologie care vine peste XML si cu ajutorul unei sintaxe foarte neintuitiva (la prima vedere) poti sa filtrezi si sa pui ce restrictii vrei pe continutul unui fisier XML. Se numeste DTD. Despre DTD poate o sa scriu intr-un alt post/pagina.

0 comentarii

Trimiteți un comentariu

Abonați-vă la: Postare comentarii (Atom)